söndag 9 december 2012

Gammlia Julmarknad

Bor du i Västerbotten och har aldrig varit på deras julmarknad då har du missat något vist det är massa folk och trångt som tusan ibland men stämningen är på topp och miljön underbar.
 I år är första året för mig som knalle där och det är en superfin stämning nu kan ju vädret ha påverkat lite igår hade vi verkligen perfekt utemarknadsväder nåra minusgrader lätt snöfall med lite fluffigsnö och jag frös inte ens fast jag stod ute hela dagen.
Min fina mamma ställde upp och stod med oss nästan hela dagen så vissa stunder stod vi 3generationer bakom disken.

Det är ju mycket tack vare mamma jag blivit en pysslare hon såg alltid till att jag hade pyssel och hon berömde och uppmuntrade mig från det jag var liten och som ni märkt lyckades hon ganska bra.
Jag har försökt göra samma sak för min dotter och hon är ju en som älskar att måla men hennes egentillverkade pandasmycken som hon gjort för att få in pengar till sin volontärresa till Kina i februari då hon och en kompis ska jobba som volontärer på ett pandacenter visar att även hon är en talang inom cernitleran.

Idag är det lite varmare och nån slags regnsnö kändes det som då jag var ute med hundarna och det kändes mindre roligt men besökarna kommer nog ändå, häftigt med Julmarknaden är att det verkligen är människor i rörelse hela tiden och det blir inte måna stunder man inte har nån besökare framför bordet trots att vi är 100 utställare, imponerande.

Bilden till vänster är tagen en halvtimme innan stängning och som ni ser är det fortfarande massa människor i rörelse.

Ni har chansen även idag att besöka oss mellan 11-16 jag och dottern står nära dansbanan och där kan ni hitta  dotterns goda fika, knäck och pandasmycken eller mina smycken och stjärnor i år har jag även återinfört kärleksnissarna, men det är skoj med kunder som bara kommer förbi och säger hej också finns inget köptvång alls.

Hoppas vi ses
Kramar Virrhönan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar