onsdag 18 juli 2012

Det är efter norrlandskusten man ska bo

Om man vill se lite sol denna sommar verkar det som :) kanske inte är jättevarmt men solen skiner i alla fall och campingen hade skapligt lång kö igår med norrmän som följer väderprognosen.

Detta fixar vi med just nu när solen äntligen visar sig som ni ser har vi flyttat över en del och fyller fönstren, skåpen och även golven i de rum vi inte ska renovera
vårt vardagsrum ska få nytt golv 

Köket ska få nya gråatapeter och kanske nytt golv vi har ett golv men vet inte om vi hinner och de går att fixa senare i värsta fall. Altanen ska min kära mor ta sig an och måla staket och olja plankor vi hade tänkt vänta men mamma erbjöd sig och det lyfter ju huset  med en fräch altan så varför inte.

sonens rum taket är målat, väggen bakom garderoben ska få svart tapet och resten blir vitt.

 
dotterns rum hon ska ha vita tapeter vist har hon en snygg franskbalkong


mitt älskade pysserum här ska inget göras utan här fyller vi på med grejer och då vi inte har  massa flyttkartonger så har vi tömt ut några nu i början dessutom kommer äntligen min lillasamling av finare plastpåsar och tygkassar till användning jag har massor och dom passar också bra att packa i.


Jag tränar stenhårt på att inte ta i förmycket då jag får mer värk och migrän men det är svårt då alla andra jobbar så hårt men det är tur att våra tonåringar är så duktiga som dom är så jag känner att jag faktiskt inte behövs på samma sätt, dom orkar betydligt mer än sin skruttiga mamma så jag fixar markservice och försöker hålla mig undan så gott det går.

Har även uppdaterat hos Nettans idag

Kram Virrhönan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar