måndag 16 augusti 2010

Kräftor och släkten

två ord som beskriver vår helg :)

först åt vi kräftor med lillebror och hans fru och det var lite skillnad på deras kräftor och våra som ni ser på bilden kolla in jättekräftans miniklor, dock var de rödare godast Ics jumbokräftor var det vad de där stora var för märke minns jag inte men stor var dom.


På söndagen åkte jag och L till min moster G där hade stora delar av släkten samlats för att hjälpa till med hennes hus och det fanns arbete för alla oavsett ålder

vet inte om ni ser men inne i buskarna skymtar man 85åriga mormor hennes jobb var att länsa bärbuskarna

L och min svägerska målade ytterdörren och bron, svart och fin

det var släktingar i varje vrå av tomten och massor blev gjort och fint blev det sedan avslutade vi de hela med en grillning , har sagt det förut men det tåls att upprepas jag har en supersläkt som alltid ställer upp för varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar