torsdag 5 november 2009

STOLT

har varit på utvecklingssamtal för L idag och jag börjar ju bli van att bara få en massa skyt över barnen men idag värmde det nog lite extra.

först nya bildläraren som komenterade att han inte brukar ge betyg omdömen så tidigt men L är en äkta A student :)

sedan engelska läraren, L har alltså gått i engelsktalande skola i 2år nu hon är trots detta en av toppeleverna i klassen med A på de senaste testen och hon ligger långt före många av dom elever som har engelska som hemspråk. nån som minns L:s kamp i början då hon knappt pratade och fick kämpa som ett djur nu har kampen gett resultat och jag tror dottern är lika nöjd som mor och far.

var väll bara franska läraren som var lite negativ hon hälsade på mig med orden L tycker inte om franska eller hur, var ju bara att erkänna att så var fallet men sedan sa läraren att man ser trots allt att hon kämpar på för betygens skull hon har inte gett upp och att hon är duktig trots allt men hon har inte riktigt den där glöden på lektionen som man har om man gillar ett ämne.

kan inte klaga på L franska är inget favoritämne för någon i familjen kan man lungt säga och L är ju i alla fall bäst i familjen.

övriga lärare var så nöjda så med L förutom att hon ju kunde prata lite mer på lektionerna men de vet hon om och jobbar på själv och det har blivit bättre i alla fall.

Känns skoj att vi ska till Paris nästa helg så hon får en extra lite belöning för allt gott jobb hon är dock lite stressad över allt hon vill köpa och den budget hon har inte riktigt stämmer men vem vet hon fyller ju år också så någon extra slant kan hon nog få om hon har tur.

1 kommentar:

  1. Roligt att läsa!! Jag antar att hon brås på sin morbror... Jag är ju en fena på franska... (nöff kan jag säga) Nä ärligt talat så är det kul att höra...

    Här i Svedala så har jag för övrigt blivigt rigtigt förkyld. Jag missar idag min första arbetsdag på grund av sjukdom :(

    Charlotte hälsar också att det var roligt med Linnéa!

    Kram Lillebror

    SvaraRadera