onsdag 4 november 2009

Jul i butikerna

I veckan har både Villa verde och Botanic öppnat sina julavdelningar, butikerna som sådan är en blandning mellan blomsteraffär, djuraffär och lite inredning alltså helt underbara butiker att strosa runt i.

ser man att det är karuseller och tivoli grejer är ett vansinigt ljud då man går bland dessa då nästan alla spelar en trudilut dessutom

tittar man noga på julkulorna i mitten (dom som är både granar, änglar , hjärtan och annat) ser man att dom är gjord av återvunnet papper, jag köpte mig en ängel ska se om jag kan fota den senare


det fanns en del fint bland hyllorna men det blev inga bra bilder pga min mobilkamera men ni får en glimt ändå, har hittat en del fint både jag och L så vi ska ta med oss maken och handla senare för det är lite dyrare grejer så vi vill ha hans åsikt också. är bla jätte fina små franskahus med lampor (se landskapet ovan) i och det är väll mysigt om vi har en bit av frankrike att plocka fram varje jul sedan då vi flyttar hem :)

lite handlat blev det också lite doftljus, L hittade en silvrig ballerina julgranskula som hon önskat sig ända sedan hon var liten, sedan hittade jag mig några änglar till min "ful"änglar samling

ska dock åka till villa verde någong gång då det är mindre folk ikväll var det kaos så vi missade nog en massa sedan är det ju mysigt att bara kunna strosa lite och ta in julstämningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar