lördag 11 september 2010

En höstpromenad

Idag är det verkligen en underbar höstdag så vi tog en promenad ned till sjön så hundarna skulle få bada
Pepsi står och spanar ut över vattnet och de två änder som simmar en bit ut.


Kiara

L och Kiara spanar in änderna

Kiara sprang in och ut ur vattnet det var så härligt så tyckte hon
sjön i höstskrud



det var otroligt vackert vid vattnet


Kiara försöker simma efter en and och om nån tycker synd om änderna så var dom grymt nyfikna och direkt vi flyttade på oss följde dom efter på lagomt avstånd så jag tror dom tyckte hundarna var ganska spännande dom också. Var hundarna inte intresserad av fåglarna hörde man ett kvackande från fåglarna som för att fånga hundarnas uppmärksamhet eller så skrattade dom åt dom för det låter mer som ett skratt än ett kvack :)

på spaning efter änder, löv och annat som flyter på vattnet

på vägen hem stannade vi den lilla bron och där började hundarna spana efter måsarna

avslutar med en svampbild det var en härlig dag och det är så mysigt då tonåringarna vill följa med på promenad.
I morgon är det marknad i Röbäck så jag och L ska dit mest för skoj men jag har med mig lite saker att sälja också är roligt att få stå på en marknad igen även om jag inte tror jag kommer sälja så mycket men det ska bli skoj att träffa alla gamla bekanta igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar