måndag 12 april 2010

Maskrosor


Varför är dessa gula glädjeprickar så hatade, dom som sprider sig så glatt på gräsmattan och är de första som kommer upp efter torka eller som nu vintern, nä jag blir glada av dom för dom är ett bevis på att vintern är slut och sommaren nästan är här. Nu är dessa dock ett minne blott eftersom vi just klippt gräset för andra gången detta år men redan i morgon lär nya vara påväg upp och sprida lite solsken på min gräsmatta.

har börjat blomma lite mer i våra buskar också

Vi fick föresten fint besök häromdagen en hackspett som äter daggmask på våran gräsmatta, förstår att han så gärna söker sig till vår gräsmatta för större dagmaskar än dom som lever där har jag aldrig sett och dom gräver upp små fina jordhögar då dom jobbar sig fram under marken.

Nästa helg åker till Saintes Maries de la mer vid medelhavet och vi hoppas på mycket sol och kanske lite bad också fast det kan vara lite förtidigt men doppa tårna ska vi väll göra i alla fall

Kram Virrhönan

1 kommentar:

  1. Jag har också alltid undrat varför maskrosor är hatade? Liksom skator, varför är de hatade? Alla blommor och fåglar är fina tycker jag. Särskilt nu, när de är så efterlängtade!!!

    SvaraRadera